Recenzie Bad Romance de Heather Demetrios

29/08/2018

Bad RomanceTitlu: Bad Romance

Autor: Heather Demetrios

Număr de pagini: 394

Editura: Herg Benet

Se apropie sfârșitul verii și este cazul să tragem linie în ceea ce privește lecturile din aceste luni de odihnă bine meritată. Pe parcursul verii am descoperit mai multe romane superbe, romane pe care sunt sigură că le voi recomanda multă vreme de acum încolo. Lăsând la o parte topul pe care îl făcusem la finalul lui iulie, în august am descoperit câteva cărți superbe. Printre aceste noi descoperiri se numără și Bad Romance de Heather Demetrios. Cartea a apărut anul acesta la editura Herg Benet fiind tradusă de Cristina  Nemeroschi și Alexandru Voicescu.

Bad Romance de Heather Demetrios

Pentru mine, Bad Romance de Heather Demetrios se aseamănă un pic cu romanele scrise de Colleen Hoover. Deoarece, ambele autoare arată o nouă față a iubirii, o față pe care mulți evită să o scoată în evidență. Mai precis, cele două autoare aduc în discuție și poveștile de iubire care nu au neapărat un final fericit . Sunt autoare care vorbesc și despre părțile urâte ale dragostei. Heather Demetrios, în cartea Bad Romance, pune accentul pe iubirea abuzivă, iubirea care ia mai mult decât oferă.

Această iubire abuzivă este ilustrată prin două relații. Prima dată prin căsnicia dintre mama și tatăl vitreg al personajului principal. Ceea ce a plecat de la o poveste de dragoste și șansa unui cămin iubitor s-a transformat într-o relație toxică. Atât pentru femeia adultă cât și pentru cele două fiice ale sale. Prin jigniri, prin violență și prin amenințări, Matahala ( așa cum va fi numit adesea în carte) preia frâiele vieții celor 3 personaje feminine. Le silește pe acestea să îl accepte ca și stăpân asupra timpului lor și nu ezită să se folosească de forța sa pentru a le distruge spiritul. Pentru mamă devine și mai greu odată cu nașterea celui de-al treilea copil. Astfel, aceasta devine legată de Matahală până la aniversarea de 18 ani a băiatului deoarece instanța nu i-ar permite să își păstreze copilul datorită situației financiare pe care ar avea-o.

Traumele unei relații abuzive dintre soț și soție

Relația de acest tip dintre soț și soție este una destul de comună din nefericire. Multe femei stau și îndură abuzuri din partea soților de frica de a nu își pierde copiii în instanță. Frica de a nu fi capabile să se descurce singure le face pe acestea să se înjosească și să accepte tratamente inumane. Cu timpul, Matahala o va duce pe mamă într-o stare de sănătate mentală precară. Aceasta va căpăta diferite obsesii, cum ar fi curățenia zilnică printre îmbinările parchetului, obsesii care le vor afecta pe fiicele sale. Ne mai find capabilă să se gândească și la proprii copii, mama va fi de multe ori un obstacol în viața fetelor.

Iubirea care ia mai mult decât oferă

Ce-a de doua relație negativă, bad romance, ilustrată în care este cea dintre Grace și Gavin. Grace este fiica cea mică, rămasă acum singură (deoarece sora sa a plecat la facultate) să îndeplinească sarcinile Matahalei și obsesiile mamei. Viața sa este departe de a fi perfectă. Nu doar o dată a fost pedepsită săptămâni întregi pentru ceva ce mulți dintre noi uităm să facem cel puțin o dată la câteva zile. Prima pedeapsă pe care tânăra o primește în carte se datorează faptului că a uitat să îi pregătească sandvișul pentru prânzul Matahalei.

bad romance

Viața tinerei devine mai bună odată ce Gavin -un tânăr cântăreț, frumos și talentat, se îndrăgostește de ea. În acest moment, Grace crede că totul este mult prea frumos pentru a fi adevărat. Că a primit de la viață chiar mai mult decât și-ar fi imaginat vreodată. Adevărul este, însă, cu totul altul. Deoarece minunatul Gavin are un defect capital. Obsesia pentru control. Totul începe ușor, insesizabil aproape. Cu mici gelozii, câteva dorințe care par ușor de îndeplinit. Urmează apoi niște reguli care par puțin greșite. Și panta devine din ce în ce mai abruptă.

Începând cu urmăritul la ore până la spionatul pe fereastră în timpul somnului, Gavin este tot timpul cu ochii pe Grace. Nu îi permite niciunui băiat să o îmbrățișeze, să o pupe pe frunte sau obraz iar, mai târziu, chiar îi interzice să fie în prezența vreunuia de una singura. De mai multe ori încearcă să o convingă pe aceasta să renunțe la locul ei de muncă deoarece e convins că colegul ei, un băiat pe care ea îl știe din copilărie, vrea doar să profite de ea.

Bad Romance

Cartea Bad Romance de  Heather Demetrios poate fi achiziționată de pe Libris.ro. Personal, cred că este una dintre acele cărți pe care chiar trebuie să le citim măcar o dată în viață. Pentru a putea recunoaște o relație abuzivă, pentru a nu intra și noi în acest gen de bad romance. Momentul în care partenerul nostru ne cere să renunțăm la visele noastre pentru a rămâne împreună reprezintă momentul în care relația ar trebui să se termine. Altfel, riscăm să pățim ca și Grace. Să ajungem să fim jignite verbal, să ne fie frică să ne trezim lângă cel pe care îl iubeam iar fiecare secundă lângă el să ni se pară ca statul în mijlocul unui lac înghețat care capătă fisuri.

bad romance

Bad Romance este inspirată din viața personală a autoarei. De asemenea, cartea ne arată că nu contează vârsta noastră. Putem fi persoane adulte sau putem fi adolescenți. Avem aceleași șanse să ajungem într-o relație abuzivă. Important este să nu rămânem în ea. Tocmai din cauza asta la finalul cărții vei găsi site-uri, numere de telefon și locuri unde poți cere ajutorul în cazul în care te afli într-o astfel de relație. Învață să te prețuiești. Reprezinți mai mult decât jignirile care îți sunt aduse.